Kúpili ste si oblečenie alebo čokoľvek iné a po príchode domov, ste zistili, že vec nechcete, alebo ju chcete vymeniť za inú? To môže byť problém. Aj ja som dlho žil v presvedčení, že predajcovia sú povinní vymeniť aj tovar bez udania dôvodu. V skutočnosti to tak ale nie je. Ide skôr o dobrú vôľu predajcov. V žiadnom prípade, vám nemusia topánky vymeniť len preto, že sú vám malé alebo veľké.Ženy s taškami.jpg
 
Je to na dohode
 
Ak sa vyberiete kupovať nejakú drahšiu vec, je dobré, ak sa priamo v predajni dohodnete na tom, č môžete vec vymeniť aj bez nejakej vady. Radím vám, raďte sa s niekým kompetentným a nie radovou predavačkou. Jej prísľub vám totiž pri prípadnej výmene naozaj nepomôže. Viem o čom, hovorím, pretože som sa do podobnej situácie dostal neraz už aj ja. No a to aj napriek tomu, že si na to dávam vyslovený pozor.
 
Všímajte si ceduľky
 
Každý predajca, ktorý takúto možnosť ponúka, by o tom mal informovať spotrebiteľov aj písomne. Tieto informácie môžete nájsť napríklad na internetových stránkach obchodu alebo na ceduľkách priamo v predajni. Ak ich nevidíte, tak sa opýtajte. Keď je niečo písomne, tak je to najväčšia istota.
 
Dobrá správa!
 
Dobrou správu je, že práve na možnosť výmeny bez udania dôvodu, mnohé predajne, dnes svojich zákazníkov vyslovene lákajú. Preto musíte mať ozajstné „šťastie“, aby ste narazili na obchod, ktorý takúto možnosť neponúka. Na druhej strane musím povedať, že ch existuje pomerne dosť.muž platí kartou.jpg
 
Uvažujte dopredu
 
Aj keď niektoré predajne, sú v tomto smere naozaj ochotné ustúpiť, je omnoho lepšie, ak si veci vyskúšate dôkladne už v obchode. Ušetríte si mnoho starostí, minimálne jednu cestu do a jednu cestu z obchodu. Navyše je úplne normálne, že slovné sľuby nakoniec nebudú platné a vy z obchodu odídete z dlhým nosom a topánkami, ktoré vám nebudú sedieť. Obzvlášť opatrní buďte pri drahších kúskoch, a to nie len pri oblečení a topánkach.